Azets Work: nedidelių pokyčių reikšmingas efektas

Kaip ir žadėjome, tęsiame usability ir UX istorijų ciklą. Istoriją #1 skyrėme Visma Employee komandai, kuriančiai mobiliąją programėlę kiekvienam. #2 blogpost’e papasakosime apie Azets projekto naudojimo patogumo pokyčius.

Azets Work – apskaitos ir darbo užmokesčio sistema

Kiekvienai įmonei, norinčiai palengvinti administracinius procesus, reikalinga apskaitos ir darbo užmokesčio sistema. Azets Work yra viena tokių sistemų, palengvinančių kasdienybę Skandinavijos įmonėms. Apskaitos procesų supaprastinimas, lankstus ataskaitų pateikimas online, mokesčių grąžinimo formos, metinės ataskaitos, darbo sutartys, atrankos, darbo užmokesčio administravimas, komandiruočių išlaidos – you name it. Viskuo rūpinasi Azets Work Skandinavijos šalių konsultantai.

Visą didelę sistemą, pasiekiamą ne tik web’e, bet ir mobiliosios programėlės pagalba, kuriame mes, Lietuvoje esanti Azets developer’ių komanda.

Projektą sudaro keli skirtingi moduliai, kurie veikia kaip atskiros aplikacijos („Documents“, „Payroll“, „Payslips“ ir pan.). Juos stengiamės išlaikyti kuo panašesnius, kad UX ir dizainas išliktų vientisas, todėl priėmėme sprendimą sukurti perpanaudojamą komponentų biblioteką, kurią patys kuriame ir tobuliname.

Didelė dalis aplikacijos komponentų yra sukurta mūsų pačių – UX’eriui duodame visišką laisvę juos kuriant. Kitą dalį sudaro jau esamos bibliotekos, pavyzdžiui, ilgų sąrašų ir didelių lentelių atvaizdavimui naudojame ag-Grid biblioteką. Ji padeda kurti lenteles, kurios palaiko virtual scrolling’ą, puslapiavimą, stulpelių rikiavimą, pilnai customizable celes, eilutes, stulpelius ir header’ius, asinchronišką duomenų užkrovimą ir daug kitų funkcijų. Kadangi aplikacijos sukurtos naudojant Angular framework’ą, naudojame daug ng-bootstrap komponentų (Modal, Tooltip, Dropdown, Datepicker).

Paleidus pirminę Azets Work versiją ir ją pateikus galutiniams vartotojams – įmonėms ir Skandinavijoje dirbantiems konsultantams – pamatėme, kokie usability ir UX pokyčiai (net ir nedideli) galėtų pagerinti user’io patirtį.  Extreme makeover’io nedarėme, bet jo ne visada ir reikia.

Didesnių duomenų kiekių atvaizdavimas

Azets Work aplikacijoje dirbame su dideliais kiekiais duomenų, ilgais sąrašais ir didelėmis lentelėmis, todėl dažnai susiduriame su dilema, koks dizaino sprendimas bus tinkamiausias sistemos naudotojui. Su panašiu iššūkiu susidūrėme tobulindami įmonės darbuotojų kūrimo formą.

Kiekvienas darbuotojas įmonėje turi savo funkciją, o administruojantys konsultantai gali kiekvienam jų priskirti skirtingas roles, pavyzdžiui, “darbuotojas”, “vadovas” ir pan. Pirminis UX sprendimas buvo taikyti komponentą, kuris iš išskleidžiamo sąrašo leidžia pasirinkti kelias roles.

Vėliau paaiškėjo, kad turime daug nepanaudotų duomenų, kurie gali būti naudingi mūsų programėlės naudotojams. Atlikus testavimą, paaiškėjo, kad konsultantams aktualus ne tik rolės pavadinimas, tačiau ir kokias funkcijas viena ar kita rolė suteikia darbuotojui. Šioje vietoje susidūrėme su UX iššūkiu – kaip atvaizduoti ilgą sąrašą, naudojant nedidelį komponentą? Nusprendėme vietoj įprasto selektoriaus sukurti iššokantį langą. Į jį iškėlę rolių priskyrimą, galėjome jame sutalpinti ne tik rolių aprašymus, bet ir kitą vartotojui naudingą informaciją apie rolę.

Naujas komponentas atrodo sudėtingesnis, o rolių aprašymai gali būti aktualūs ne kiekvienam konsultantui, todėl juos sutalpinome į išskleidžiamą sąrašą. Tokiu būdu rolių priskyrimas išlieka greitas ir intuityvus. Pagrindinė šio komponento funkcija nepasikeitė, tačiau dabar naudotojai gali matyti daugiau informacijos, kuri padeda orientuotis tarp daugybės galimų pasirinkimų.

Upload proceso pokyčiai

Kurdami dokumentų valdymo sistemą, aptarnaujančią įmones ir jų konsultantus, įsivaizdavome, kad į sistemą daugiausiai bus įkeliama po 3-5 rinkmenas. Maždaug tiek, su kiek testuodavomės patys.

Realybė buvo kiek kitokia: vieną dieną mums buvo perduotas kliento pastebėjimas, kad progreso atvaizdavimas galėtų būti aiškesnis. Išanalizavome turimus duomenis ir pastebėjome, kad dažnai įkeliama po maždaug 50 rinkmenų vienu metu.

Dėl to atsisakėme pragmatiškos sąsajos ir sukūrėme naują komponentą, kuris geriau perteikia visų 50 rinkmenų įkėlimo progresą. Rezultatas – dideliam rinkmenų kiekiui pritaikytas, user-friendly interface’as.

Pasirinkimo (selection) pasikeitimai

Mūsų vieningo prisijungimo sistemoje yra publikuojamos svarbios naujienos. Dažniausiai jos būna skirtos ne vienai įmonei, o, tarkim, penkioms konsultanto prižiūrimoms įmonėms. Iš pradžių sukūrėme komponentą, kuris leido varnele pažymėti reikiamas organizacijas.

Susidūrimas su UX problemomis atsirado tada, kai vartotojams reikėjo ne tik atlikti pasirinkimus, bet ir paredaguoti jau esamus. Tokiu atveju vartotojui reikėjo scroll’inti ir atidžiai stebėti, kur yra pažymėtos varnelės. Problemą išsprendėme į viršų iškeldami pažymėtus pasirinkimus.

Patogus ataskaitų peržiūrėjimas – preview galimybė

Konsultantai, aptarnaujantys klientus, kiekvieną mėnesį turi peržiūrėti daug ataskaitų ir patvirtinti jų korektiškumą. Dažniausiai tai būna greitas sutikrinimas – keliolikos sekundžių reikalas. Identifikavome, kad ilgainiui tokie vartotojai prisiunčia labai daug ataskaitų, kurios peržiūrimos tik vieną kartą. Jos užima vietą kompiuteryje, jas reikia reguliariai trinti ar kitaip organizuoti. Siekdami supaprastinti tai, kas vyksta už mūsų sistemos ribų, sukūrėme peržiūros funkciją. Dabar ataskaitas galima greitai peržiūrėti ir nesirūpinti, kad jos išliks kompiuterio aplankuose.

Azets Work nuorodos

Azets Work sėkimingai naudojasi Norvegijos, Švedijos, Danijos ir Suomijos įmonės. 

Prisijunk prie mūsų komandos!